Mężczyzna podrzuca swim ubezpieczonym samrtfonem
Porady

Czy ubezpieczenie smarfona to dobry pomysł?

Ubezpieczenie smartfona to coś, na co nie każdy użytkownik telefonu decyduje się przy zakupie sprzętu. Wiele osób rezygnuje ze względu na koszta, ale są też osoby, które twierdzą, że wystarczy dbać o posiadany smartfon, a jego naprawa nie będzie konieczna. Czy rzeczywiście jest to prawdą? Co może się zdarzyć, a co będzie miało swoje przykre konsekwencje w momencie, gdy konieczne będzie zaniesienie urządzenia do serwisu?

Czym jest ubezpieczenie telefonu?

Ubezpieczenie smartfona to usługa, którą możemy wykupić w celu uchronienia się od dodatkowych kosztów, które byłyby związane z koniecznością naprawy sprzętu bądź jego wymianą na nowy. Pamiętajmy, że zdarzają się różne sytuacje, które mogą prowadzić do tego, że nasz smartfon zostanie uszkodzony. Może zostać zalany, ekran pęknie przy upadku nawet z niewielkiej wysokości albo posiadane oprogramowanie po prostu przestanie działać.

Jednorazowa wpłata sprawi, że gdy smartfon zostanie uszkodzony, nie będziemy musieli przejmować się szukaniem właściwego serwisu i wybieraniem jak najtańszej usługi naprawy. Musimy tylko upewnić się, czy poszczególne warunki zostały zawarte w naszej umowie (może być to na przykład wymiana pękniętego wyświetlacza czy naprawa telefonu po jego zalaniu).

Ubezpieczenie smartfona wykupujemy na pewien okres. Mogą być to na przykład 24 miesiące. Są jednak osoby, które decydują się na dodatkową roczną ochronę. Krótszy okres bywa związany z tym, że coraz chętniej i częściej wymieniamy smartfony na nowsze. Ale co dokładnie może nam zaoferować taka ochrona? Czy ubezpieczenie wyświetlacza też jest ważne?

Jakie warunki może oferować nam ubezpieczenie telefonu?

Warunki ubezpieczenia telefonu mogą być różne. Inna może być też ich cena. Za ochronę nowszego sprzętu (niedawno wypuszczonego na rynek modelu) możemy zapłacić nieco więcej i warto zwrócić na to uwagę. W zakres umowy wchodzić mogą przeróżne warunki, na przykład ubezpieczenie wyświetlacza. Czasami jest to gwarancja wymiany baterii na nową (ta może zużyć się z różnych powodów), naprawa uszkodzonego oprogramowania czy wymiana poszczególnych części na nowe i oryginalne.

Upewnij się także, że zgłoszenie szkody nie będzie dla Ciebie problematyczne. Coraz częściej sprzęt możemy przekazać nie tylko bezpośrednio, ale także poprzez kuriera. Jeżeli ubezpieczenie (wyświetlacza bądź ogólne) nie będzie mogło pokryć w pełni naprawy szkody (rodzaj uszkodzenia nie był objęty umową), to w takim przypadku zapłacisz tylko właśnie za tę usługę, która była w tym przypadku dodatkowa.

Gdzie ubezpieczyć telefon i czy jest to konieczne?

Na pytanie, gdzie ubezpieczyć telefon, odpowiedź jest całkiem prosta. Zaleca się, aby robić to tylko w sprawdzonych miejscach. Najlepiej skorzystać z oferty, jaka jest nam proponowana zaraz przy zakupie urządzenia. Skoro wiesz już, gdzie ubezpieczyć telefon, pamiętaj o tym, aby zawsze przeczytać dokładnie wszystkie dokumenty, które będziesz podpisywać. Upewnijmy się, że zawarte są tam zapisy, na których szczególnie nam zależy. Zdarza się na przykład, że klienci wybierają ubezpieczenie, które nie obejmuje sytuacji, w której smartfon przestanie działać po jego zalaniu – a to jeden z bardzo częstych powodów konieczności naprawy telefonu.

*Nie wszystkie przypadkowe uszkodzenia są objęte ubezpieczeniem. Zakres ubezpieczenia jest zawarty jest w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia Samsung Care+, a wyłączenia ochrony ubezpieczeniowej opisano w ich sekcji 6.

Sprawdź informacje dotyczące pośrednika ubezpieczeniowego: https://images.samsung.com/is/content/samsung/assets/pl/regulaminy/Informacje_dotyczace_posrednika_ubezpieczeniowego.pdf

Sprawdź informacje o produkcie ubezpieczeniowym: https://images.samsung.com/is/content/samsung/assets/pl/regulaminy/Informacje_o_produkcie_ubezpieczeniowym.pdf

Niniejsza informacja ma charakter marketingowy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *