Technologia

Reklama zewnętrzna – czym jest, jakie są jej zalety, przykłady?

Reklama zewnętrzna jest niemal wszędzie. Widać ją na elewacjach budynków, przeszkleniach, billboardach czy przystankach komunikacji publicznej. Ta forma prezentowania treści jest jedną z najpopularniejszych wśród powszechnie stosowanych. Na czym polega jej skuteczność i w jaki sposób można ją zdefiniować? Poznaj to na przykładach!

Czym jest reklama zewnętrzna i jakie są jej kluczowe elementy?

Mawia się o niej OOH czy reklama outdoorowa, a jest to nic innego jak reklama zewnętrzna. Termin ten odnosi się do wszystkich rodzajów nośników reklamowych umieszczonych poza miejscem zamieszkania odbiorcy. Głównym celem jest więc dotarcie do potencjalnych klientów, którzy aktualnie nie przebywają w domach czy mieszkaniach. Dlatego szyld reklamowy zewnętrzny lub inne formy przekazu montuje się na ulicach, przystankach, budynkach, a nawet pojazdach.

Oprócz lokalizacji w przestrzeni publicznej wszelkie rodzaje reklam zewnętrznych mają swoje określone kluczowe elementy. Zaliczają się do nich:

  • Różnorodne formaty reklamy outdoor dopasowane do celu kampanii.
  • Czytelność przekazu w formie i treści.
  • Zastosowanie nowoczesnych technologii.
  • Spełnienie określonego celu reklamowego np. budowanie zaufania marki.

Można więc śmiało stwierdzić, że reklama zewnętrzna jest jednym z głównych elementów kampanii marketingowych.

Jakie zalety ma reklama zewnętrzna?

Nośniki reklamy zewnętrznej są ważną częścią strategii marketingowej. Jej cele mogą się od siebie różnić, dlatego zmieniają się też formy oraz treści na nich prezentowane. Bez względu na powód montowania, zalety reklamy zewnętrznej są następujące:

  • Ogromna liczba odbiorców. Montaż przy ruchliwych ulicach i w okolicach centrów miast zapewnia dotarcie do szerokiej publiczności, niezależnie od wieku, płci czy statusu społecznego.
  • Obecność 24/h 7 dni w tygodniu. Billboardy, plakaty i inne nośniki są widoczne przez całą dobę, co pozwala na ciągłe oddziaływanie na odbiorców.
  • Trudność w zignorowaniu. Treści nie da się wyłączyć z poziomu odbiorcy, a gdy reklama LED zewnętrzna jest oświetlona stale, można ją obserwować również w nocy.
  • Duża widoczność. Przykłady reklam zewnętrznych lokowane są tak, by można je było zaobserwować podczas spaceru, podróży czy pracy.
  • Elastyczne formy. Reklamę outdoor można dopasować do potrzeb i możliwości firmy.

Mimo szerokiego dostępu do internetu i przekazywania treści promocyjnych na smartfonach, reklama świetlna zewnętrzna i ta bez podświetlenia jest świetnym nośnikiem informacji.

Popularne rodzaje reklamy zewnętrznej

W zasadzie każdy mógłby wymienić, chociaż kilka wariantów reklam zewnętrznych na przykładach. Widzimy je przecież codziennie. Jeśli chodzi o rodzaje reklam zewnętrznych, wyróżniamy kilka form i nośników stosowanych do kampanii marketingowych.

  • Billboardy. To samodzielne formy reklamy umieszczane na konstrukcjach zbudowanych tylko do prezentowania określonych treści. Umieszcza się je jako wolnostojące słupy z miejscem na reklamę lub na budynkach.
  • Citylighty. Jest to reklama świetlna zewnętrzna, którą umieszcza się w ruchliwych miejscach np. na dworcach czy w pasażach handlowych.
  • Plakaty. To proste, ale bardzo czytelne i skuteczne formy reklamy zewnętrznej. Najczęściej umieszczane są na słupach ogłoszeniowych, przystankach autobusowych i w komunikacji miejskiej.
  • Banery. Te warianty są większe od plakatów, drukuje się je na papierze lub siatce z tworzywa sztucznego i umieszcza na budynkach czy ogrodzeniach.
  • Ekrany LED i LCD. Reklama LED zewnętrzna w nowoczesnym wydaniu, która przedstawia interaktywne treści zmieniające się w ciągu dnia.

Różnorodność reklam zewnętrznych sprzyja skutecznemu dotarciu do potencjalnych klientów w grupach docelowych. Każda z powyższych form prezentowania treści ma nieco inne znaczenie w procesie pozyskiwania klientów.

Dlatego warto zdecydować się współpracę z renomowaną firmą realizującą skuteczne strategie reklamowe na dowolnych nośnikach. Przyjrzyj się dotychczasowym realizacjom i dowiedz się, jaki wariant reklamy outdoor będzie w Twojej kampanii najskuteczniejszy. Zacznij już dziś!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *