Kobieta zajmuje się reklamą w wyszukiwarkach
Porady

Reklamy w wyszukiwarkach – komu najbardziej się opłacają?

Nowoczesne metody promocji to przede wszystkim marketing, działający w Internecie. Reklamy w wyszukiwarkach mają na celu przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta już na etapie wpisywania słów kluczowych. Nie każdy przedsiębiorca decyduje się na taką formę reklamy, czasem nie mając pojęcia, co dzięki niej może zyskać. W jakich branżach sprawdza się reklama Google Ads?

Sposób na pozyskanie nowych klientów

Najprostszą odpowiedzią na zadane powyżej pytanie jest stwierdzenie, że reklamy w wyszukiwarkach sprawdzają się w zasadzie we wszystkich biznesach. W prawie każdej branży liczą się nowi klienci i generowanie sprzedaży. Jeśli firma dobrze sprecyzowała swoją ofertę i zainwestowała w zoptymalizowaną pod klienta platformę, czyli np. sklep lub stronę internetową, nic nie stoi na przeszkodzie, aby sięgnąć po Google Ads. Najbardziej skorzystają na tym nowe sklepy internetowe. W panelu reklamowym od razu widać, które ze słów kluczowych przynoszą konwersję, a które nie przydają się w strategii sprzedaży. To doskonały tester słów kluczowych, przy którym nie trzeba już zgadywać, które z nich będą najbardziej opłacalne.

Reklamy w wyszukiwarkach – start od zera

W przypadku nowych podmiotów, działania marketingowe w Internecie zaczynają się całkowicie od podstaw. Nawet najlepiej wykonana strona internetowa nie jest wiarygodna dla wyszukiwarki. Nie da się jej znaleźć na wysokich pozycjach nawet po dłuższym czasie. Szacuje się, że ze względu na konkurencję w branży, potrzeba aż kilku lub kilkunastu miesięcy na „lepsze traktowanie” ze strony Google. To bardzo długi czas biorąc pod uwagę fakt, że w międzyczasie działają konkurencyjne strony „z historią”. Czekając na swoją kolej do rozpoznawalności, warto zainwestować w reklamę. Łatwiej kontrolować wydatki, idące na wirtualny marketing. Przy gorszym miesiącu można ograniczyć budżet reklamowy, przy wzroście sprzedaży odpowiednio go zwiększyć.

Szybka weryfikacja start-upów

Młode firmy, których atutem jest dynamiczny zespół, ale mniejszy kapitał, również powinny zainteresować się Google Ads. Już na starcie mają szansę zweryfikować, czy produkt lub usługa, jaki oferują, ma odpowiedni potencjał sprzedażowy. Dzięki temu autorzy biznesowego pomysłu mogą już na początku nieco zmodyfikować swoją dotychczasową wizję i przetestować różnego typu promocje. Sprawdzą tym samym, co w przypadku ich klienta okaże się bardziej skuteczne, czy pakiety, gratisy czy może obniżki cenowe. Reklamy w wyszukiwarkach świetnie pasują do branż, działających sezonowo. Wystarczy inwestować w kilka strategicznych tygodni lub miesięcy, aby móc liczyć na właściwą promocję. Ten typ reklamy pasuje również do działań krótkoterminowych, okazji specjalnych, promocji czy wyprzedaży.

Reklama Google Ads może nam także posłużyć do testów komunikatów reklamowych. Ułatwia to wybranie właściwego hasła reklamowego, które będzie lepiej oddziaływać na konsumentów. Takim sposobem testuje się zarówno całe reklamy, jak i nagłówki oraz oferty.

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.