Osoba pracuje jako specjalista ds. influenserów korzysta z aplikacji instagrama na telefonie
Rozwój

Na czym polega zawód specjalisty ds. influencerów?

Kiedyś osobami, które pomagały markom zagnieździć się w umysłach odbiorców, byli artyści, aktorzy, modele czy nawet dziennikarze. Obecnie to zadanie przeszło na influencerów. Aby pozyskać ich dla swojej marki, agencje muszą nieźle się nagimnastykować. I tym zajmują się właśnie specjaliści ds. influencerów.

Kim jest influencer?

Influencer jest osobą rozpoznawalną ze swoich działań w mediach społecznościowych lub na innych platformach. To blogerzy, vlogerzy, gamerzy czy instagramerzy, a zatem osoby, które za pomocą Internetu zyskały uznanie odbiorców. Influencerzy najczęściej charakteryzują się dużą wiedzą na konkretny temat, który interesuje ich odbiorców. Ze względu na to cieszą się zaufaniem i opinią eksperta. Autorytet takich osób jest tym, co najbardziej interesuje specjalistów ds. influencerów.

Mikro- i makro-influencerzy

Influencerów podzielić można na dwie kategorie: mikro-influencerów i makro-influencerów. Pierwsza grupa posiada mniejszą ilość odbiorców, do maksymalnie 10 tysięcy obserwatorów. Umożliwiają oni dotarcie do konkretnej grupy, sprecyzowanej grupy odbiorców. Makro-influencerzy to osoby, które posiadają nawet kilkaset tysięcy obserwatorów. Warto sięgnąć po ich pomoc w przypadku dużych kampanii, zwłaszcza wizerunkowych. Tym, jaki influencer będzie twarzą kampanii i w jaki sposób zostanie wykorzystana jego pomoc, to część obowiązków specjalisty ds. influencerów.

Czym jest influencer marketing?

Jak mówi sama nazwa, influencer marketing to działania marketingowe marki dokonywane za pomocą influencerów. Mogą one poprawić wizerunek marki czy też wpłynąć na zwiększenie sprzedaży. Influencer staje się zatem pośrednikiem pomiędzy firmą, z którą współpracuje, a konsumentami, którzy go oglądają/czytają. Działania prowadzone w ramach influencer marketingu mogą być szeroko zakrojone lub też bazować wyłącznie na współpracy w ramach jednej kampanii. Coraz więcej agencji zajmuje się tą dziedziną marketingu. Jedną z nich jest chociażby Tears of Joy, która na rynku jest od 2018 roku.

Influencer marketing specialist – czym się zajmuje?

Jednym z największych wyzwań specjalisty ds. influencerów jest…ich wyszukiwanie. Profili jest tysiące, a specjalista musi wybrać osobę, która nie tylko będzie komunikować się z grupą docelową marki, ale także taką, której usługi będą mieścić się w budżecie. Zbudowanie relacji z influencerami nie jest łatwym zadaniem. Wybranie odpowiednich „wpływowców” do kampanii reklamowej także. Jednak to nie jedyne zadania, które stoją przed specjalistą ds. influencerów. Jest mu także potrzebny background marketingowy, który umożliwia wprowadzanie konkretnych działań w zgodzie z głosem i filozofią marki. Kluczowe okazują się także umiejętności komunikacyjne oraz dobre zarządzanie projektami – influencer marketing specialist odpowiada bowiem za dopilnowanie, by kampania została poprawnie wdrożona i pilnuje jej na każdym etapie. Specjalista ds. influencerów zajmuje się nie tylko samymi influencerami, ale też kontaktem z pracownikami marki, raportowaniem wyników oraz analizowaniem ich. To umożliwia podejmowanie odpowiednich decyzji bazujących na wskaźnikach, by jak najlepiej zoptymalizować działania na rzecz marki.  

Specjalista ds. influencer marketingu nie ma łatwej pracy – chociażby dlatego, że to młoda dziedzina, do której wiele marek nadal nie jest przekonanych. Jednak z pewnością to zawód przyszłościowy, który należy traktować poważnie.

Sprawdź też http://www.wlasnybiznes.eu/.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.