Mężczyzna programuje stronę internetową
Porady

TOP 3 rzeczy o których musisz pamiętać przy tworzeniu stron internetowych

Tworzenie strony internetowej, niezależnie od jej przeznaczenia, ma na celu zdobycie potencjalnych konsumentów lub zwiększenie liczby osób odwiedzających witrynę. Nie jest to zadanie proste, ponieważ witryn internetowych jest sporo. Najlepszym przykładem ogromu stron internetowych jest wyszukiwarka Google. Wpisanie danej frazy, przykładowo „piekarnia” skutkuje wywołaniem tysięcy wyników wyszukiwania. W jaki sposób można przebić się przez tak dużą liczbę innych stron? Trzeba stworzyć atrakcyjną witrynę.

Planowanie na początek

Niezależnie od tego czy pisanie stron internetowych zostanie zlecone, czy podjęte samodzielnie, należy najpierw zaplanować funkcjonalność i wygląd witryny. Klarowne określenie co strona ma prezentować i w jaki sposób może ułatwić nawigację potencjalnemu klientowi znacząco ułatwi stworzenie projektu przynoszącego pożądany efekt.

Jak istotny jest proces planowania, najłatwiej zobrazować przykładem. Zakładając, że strona zajmuje się sprzedażą odzieży, projektant strony musi przemyśleć multum aspektów. Kolorystyka strony nie może być męcząca, a poszczególne kategorie, filtry i zakładki utworzone w taki sposób, by konsument bez problemu znalazł interesujący go produkt. Celem sklepu internetowego z odzieżą jest sprzedaż produktu, zatem każde działanie podjęte w projekcie musi służyć temu celowi. Klarowne zakładki, przyjemna kolorystyka czy prostota przy składaniu zamówienia to wynikowa działań nad wyglądem i funkcjonalnością witryny, mających korzenie w procesie planowania.

Optymalizacja strony

Niemal każdy użytkownik stron internetowych spotkał się z terminem SEO. Jest to optymalizacja kodu strony internetowej w taki sposób, by była ona faworyzowana podczas wyszukiwania danej frazy w wyszukiwarce, przykładowo Google. Optymalizacja strony jest niezwykle ważna nie tylko ze względu na lepsze pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce. Dzięki optymalizacji strona działa dużo lepiej i jest bardziej przyjazna w obsłudze dla potencjalnego klienta. Skutkami dobrej optymalizacji może być skrócony czas ładowania czy płynne działanie witryny. W ramach SEO można modyfikować zarówno kod strony, jak i zamieszczane na niej treści. Przykładowo zmodyfikowanie kodu źródłowego skryptem lazy loadingu sprawia, że strona nie będzie ładować wszystkich zdjęć, filmów i reklam naraz. Skutkuje to szybszym ładowaniem strony, a co za tym idzie, lepszym pozycjonowaniem. Z kolei treści takie jak artykuły powinny zawierać dane słowa kluczowe, które zostaną powiązane z wyszukiwaną frazą w Google.

Marketing

Przy tworzeniu strony internetowej warto również zadbać o marketing, który pozwoli wypromować stronę. Działania marketingowe powinny być prowadzone równolegle z tworzeniem witryny lub bezpośrednio po jej ukończeniu. Może to być zwyczajna reklama sponsorowana lub bardziej wyszukany real time marketing, który najczęściej nawiązuje do bieżących wydarzeń społecznych czy kulturowych. Jeżeli strona jest dobrze zoptymalizowana, marketing pozwoli jej zaistnieć w świadomości konsumentów.

Zabierając się za pisanie stron internetowych, należy więc zadbać o stworzenie projektu z uwzględnieniem przeznaczenia witryny, a następnie jej optymalizację pod SEO. Ostatnim etapem, pośrednio powiązanym z tworzeniem powinien być marketing, dzięki któremu strona zaistnieje wśród docelowej grupy odbiorców.

 

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.