Rozwijanie marki modowej w internecie.
Porady

Czy wiesz, jak rozwijać marki modowe w Internecie?

Jak osiągnąć sukces w branży modowej? Wystarczy mieć oryginalny pomysł i przemyślany plan biznesowy. Jeśli te dwa elementy będą dobrze dopracowane, warto profesjonalnie zabrać się również za marketing mody. Współcześnie większość działań prowadzi do Internetu. Jak w sieci zbudować wizerunek swojej firmy?

Coraz większa konkurencja

Branża modowa nieustannie zaskakuje. Po fali fascynacji modą zachodnią coraz częściej patrzymy na rodzimych producentów. Rynek polskich marek modowych rośnie w siłę, co widać po ilości polskich butików, jakie można znaleźć w galeriach handlowych. Jedni producenci kuszą niskimi cenami, inni wyrafinowaną jakością. Każda marka marzy o tym, żeby odróżnić się od konkurencji. W tym właśnie ma pomóc marketing mody. Wejście na rynek powinno być poprzedzone dokładnymi badaniami. Taka analiza pokaże, czego jeszcze na nim nie ma i jakie są oczekiwania klientów. Specjalizacja to sposób na wyróżnienie się w branży.

Przejrzysta ścieżka zakupowa

Marketing mody jest maksymalnie nastawiony na potrzeby klienta. Jeśli zainteresuje go konkretna marka, powinien móc szybko przejść do etapu transakcji. Zadbaj o przejrzystą ścieżkę zakupową, intuicyjność sklepu internetowego i skuteczne CTA. Połącz wpisy w mediach społecznościowych z promocjami, wyprzedażami, konkursami. W ten sposób zyskasz dodatkowe zainteresowanie. O nowych kolekcjach pisz na stronie, ale linkuj wpisy w social media. Budując zasięgi, zyskujesz nowych, potencjalnych klientów.

Marketing mody w social mediach

Tradycyjne formy marketingu stają się coraz bardziej marginalne. Chcesz liczyć na większy rozgłos? Media społecznościowe dają możliwość dotarcia do konkretnej grupy docelowej. Jeśli tworzysz koszulki z nadrukiem, lub eleganckie garnitury, reklamuj je tam, gdzie mogą wzbudzić zainteresowanie. Starannie wyselekcjonowana grupa docelowa to klucz do sukcesu. Nastaw się na regularne publikacje dla tych osób. Stwórz followersom przestrzeń do komunikacji z firmą i klientami. Większe zaangażowanie klientów nie może pozostać bez echa. To dlatego tak ważna jest moderacja strony w social media. Szybka reakcja na pytania i odpowiedzi zacieśnia więzi z klientami.

Twórz oryginalny content

Nic tak nie interesuje fashionistek jak zdjęcia produktów modowych. Postaw na doskonałą jakość sesji. Skorzystaj z możliwości, jakie daje lookbook i packshot. Lookbook jest dobrym pomysłem na zaprezentowanie nowości. Ten drugi to seria zdjęć, przedstawiająca kolekcję ubrań lub dodatków. W modzie obrazy są najważniejsze, jednak to nie wszystko. Zadbaj o opis kolekcji i dobrą komunikację z mediami. Pamiętaj, że do młodych klientów najlepiej dotrzeć poprzez influencera.

Influencer marketing to dość młode zjawisko. Doceń jego potencjał i nawiąż współpracę z blogerami modowymi. Im bardziej autentyczna współpraca, tym większy osiągnie sukces.

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *